Tilbage

Rediger en ordre

Ved at klikke ind på en ordre får du en lang række muligheder. Øverst kan du se, hvornår ordren er blevet oprettet, ændret og sidst blevet synkroniseret med Google Calender. 

Derunder ses ordrenummeret og ordrens titel. Bemærk at ordrens titel altid automatisk vil blive navngivet efter den tilknyttede kunde. Dette kan ændres til, hvad man vil.

Til højre har man mulighed for at enten Annullere ordren eller Slette ordren menuen under tandhjulet. Forskellen er, at Annuller ordre gemmer ordren for historikkens skyld, mens Slet ordre helt fjerner ordren fra PLANTI.dk.

Dernæst er der en 5-trins statusbar.

  1. Afventer anvendes til indkomne ordrer, hvor aftalen ikke er lukket endnu.
  2. Bekræftet betyder, at aftalen er bekræftet.
  3. På hold er en standby-position, hvor man er usikker på, om kunden kan den dag eller anden årsag.
  4. Betaling-status'en sættes når man har været hos kunden, og man afventer betaling
  5. Færdig-status'en sættes når betalingen er modtaget.

Længere nede ses forskellige nyttige felter til ordreudfyldelse.

Prisberegningen giver et overblik over alle produkter samlet i grupper (med moms, uden moms og transport) samt eventuel rabat. Faktura-nummeret fra dit regnskabsprogram vil ligeledes stå nederst i denne boks samt informere dig om kunden har betalt sin faktura. Denne information bliver synkroniseret fra dit regnskabsprogram. 

 

Under første faneblad Kunde, har du mulighed for at ændre kunde-oplysningerne samt ændre din transportpris. PLANTI regner selv kilometer ud fra den standard startadressen til kundens adresse.

 

 

Bemærk at hvis du ændrer i Faktura adressen, ændres faktura adressen på selve kunden - også til næste gang.

Hvis du ændrer i Lokations adressen gemmes denne kun til denne ordre. PLANTI giver dig dog muligheden for at gemme Lokationsadressen under kunden, hvis dette ønskes. Tryk på Ja tak under Lokations informationen for at gemme denne adresse på kunden, så den kan hentes frem til næste gang.

 

Under Planlæg har du mulighed for at ændre i din tur samt tilføje Stops. Du kan oprette en ny tur, eller flytte din ordre til en helt anden tur.

 

Under salg tilknytter du produkter til din ordre. 

Under fanen Journal kan du skrive om dine erfaringer hos kunden, tage billeder med mobiltelefonen og indsætte dem m.m. Denne journal kan sendes til kunden senere, og kan desuden ses under selve kundens oplysninger, hvor alle journalerne samles.

 

 

Den sidste fane hedder Betaling. Her er mulighed for at ændre betalingsform (Kontant, mobilepay eller overførsel), Oprette PDF'er på Tilbud, ordrebekræftelser, fakturaer, kvitteringer og journaler.

Når du opretter en Faktura-PDF bogføres den samtidig også i dit regnskabsprogram (Billy, Dinero eller e-conomic). Dette kan du kun gøre én gang. Hvis du kommer til at oprette en faktura ved en fejl, skal du slette/lave en kreditnote i dit regnskabsprogram samt slette fakturanummeret i tekst-feltet i den grønne Prisberegningsboks.

Herudover kan du sende dine kunder mails med vedhæftede PDF-filer samt sende SMS'er. Bemærk SMS'er koster 30 øre og vil blive opgjort hver 3. måned.

Betingelser
Cookiepolitik
Om Os
Support

PLANTI.dk er en del af FALKEN PRODUCTIONS
Greve Landevej 108 - 2670 Greve - CVR-nr 27281281
Se også Vinbamsen.dk