Tilbage
Opret en ordre
For at oprette en ny ordre, skal du klikke på Opret Ordre i top-menuen.
Det åbner en side, hvor du først skal vælge en eksisterende kunde eller oprette en ny. Bemærk at det er muligt at tilføje en lokationsadresse, det er vi man normalt vil kende som en leveringsadresse, men da målgruppen til PLANTI nok typisk yder en service e.lign. istedet for at levere noget, så giver det mere mening at kalde det en lokationsadresse, hvis arbejdsstedet er forskelligt fra faktura adressen.
Dernæst kommer man til planlægningen. Her har man mulighed for at vælge en dato, et ankomsttidspunkt og hvor lang tid, man skal være på stedet. Der er også mulighed for at tilvælge et tidsspænd som supplement til ens ankomst, hvis man har sagt til kunden, at man fx kan være der mellem 12 og 16.
Hvis man vil sætte ordren på en tur med det samme, skal man trykke på ÅBEN PLANLÆGNING, ellers kan man tilknytte ordren til en tur senere, og derved blot trykke OPRET UDEN TUR.
Hvis man vælger ÅBEN PLANLÆGNING åbner der sig en ny række muligheder. Herunder er der ingen eksisterende ture den pågældende dag. Derfor skal man trykke på Opret tur.
Under Opret tur skal man udfylde de nødvendige informationer. Hvis du vil vælge flere chauffører, kan du oprette flere brugere til din konto under Indstillinger. Køretøjer kan du oprette under Ordrer og Ture og Kørebog.
Start- og slutadresse er som standard firmaets addresse, som blev indtastet ved kontoens oprettelse. Hvis man vil ændre denne standard-adresse, skal man gå ind under Indstillinger.
Når alle felter er udfyldt skal man trykke på Opret tur-knappen.
Når turen er oprettet, vil man blive præsenteret et forslag ud fra det ankomst-tidspunkt man tidligere har valgt. Dette ankomst tidspunkt skal altid udfyldes uanset tiddspænd.
Tryk på det gule felt, hvor der står PLACER ORDRE og ordren vil blive oprettet og tillknyttet den pågældende tur.
For at oprette en ny ordre, skal du klikke på Opret Ordre i top-menuen.
Det åbner en side, hvor du først skal vælge en eksisterende kunde eller oprette en ny. Bemærk at det er muligt at tilføje en lokationsadresse, det er vi man normalt vil kende som en leveringsadresse, men da målgruppen til PLANTI nok typisk yder en service e.lign. istedet for at levere noget, så giver det mere mening at kalde det en lokationsadresse, hvis arbejdsstedet er forskelligt fra faktura adressen.
Dernæst kommer man til planlægningen. Her har man mulighed for at vælge en dato, et ankomsttidspunkt og hvor lang tid, man skal være på stedet. Der er også mulighed for at tilvælge et tidsspænd som supplement til ens ankomst, hvis man har sagt til kunden, at man fx kan være der mellem 12 og 16.
Hvis man vil sætte ordren på en tur med det samme, skal man trykke på ÅBEN PLANLÆGNING, ellers kan man tilknytte ordren til en tur senere, og derved blot trykke OPRET UDEN TUR.
Hvis man vælger ÅBEN PLANLÆGNING åbner der sig en ny række muligheder. Herunder er der ingen eksisterende ture den pågældende dag. Derfor skal man trykke på Opret tur.
Under Opret tur skal man udfylde de nødvendige informationer. Hvis du vil vælge flere chauffører, kan du oprette flere brugere til din konto under Indstillinger. Køretøjer kan du oprette under Ordrer og Ture og Kørebog.
Start- og slutadresse er som standard firmaets addresse, som blev indtastet ved kontoens oprettelse. Hvis man vil ændre denne standard-adresse, skal man gå ind under Indstillinger.
Når alle felter er udfyldt skal man trykke på Opret tur-knappen.
Når turen er oprettet, vil man blive præsenteret et forslag ud fra det ankomst-tidspunkt man tidligere har valgt. Dette ankomst tidspunkt skal altid udfyldes uanset tiddspænd.
Tryk på det gule felt, hvor der står PLACER ORDRE og ordren vil blive oprettet og tillknyttet den pågældende tur.